2012-08-19

Söndag

Fast n furious fem rullar på tvn och jag somnar vilken sekund som helst. Linda och Lina bjöd nämligen på söndagsgrogg när jag kom in från stallet halv tio..

Idag har jag jobbat ihop med Freddan, som jobbar extra här sen han slutade, då både Linda och Lina varit lediga idag. Gottegrisarna har varit vid havet och stekt.. Blir bara jag och freddan imorrn med. På tisdag är Linda tillbaka igen, så då passar jag på att vara ledig :)
Dagen har gått i ett. Mockningen var snabbt avklarad och hästarna var utsläppta innan nio. Så vi fick helt enkelt sitta och chilla lite innan mr Hellström dök upp ;) Då hoppades hästarna på löpande band. När han var klar med sina sex hästar var klockan redan två och vi tog en efterlängtad lunch!
Efter lunch tog vi in de hästar som var kvar ute då ingen tyckte det var spec roligt att vara ute i hettan :( Fifi var helt utslagen och låg och stekte i hagen ;)
När hästarna var inne sadlade jag Cola och begav mig ut på en runda medans Freddan tvättade lilla lastbilen.
Frampå eftermiddagen höll vi på att dö, så då tog vi oss en promenad och badade :)
Väl tillbaka hade tjejorna som varit på stranden kommit tillbaka, så då körde vi ett sista ryck och red de hästar som va kvar :) Tog en härlig skrittur och sedan lite trim i padocken. Freddan hade Cincin och jag Bambi, Lina och Elina red sina egna :) Ljuvlig sommarkväll...
När hästarna var avspolade och alla hästar som hoppat var lindade, tog jag ut lilla flinten och longerade en stund. Gummiboll var bara förnamnet, så tror inte de är nån större fara med henne :) Skönt de! Tur lilla fröken har luva när hon tävlar när man fått sån här fin flint ;)
På tisdag lovar jag massa bilder, då ska jag ut och fota när ja är ledig :)
Natti!

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Share |

1 personer har kommenterat Söndag

  1. Kajsa
    21:23:08 den 2012-08-20
    Men lilla Amber :( hoppas du lärt dig något av den vurpan. Som sagt hon hade ju inte så mycket pannlugg innan heller :)

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: