2012-08-21

Ledig

Idag har jag alltså varit ledig, men hade lite svårt att hålla mig från stallet ändå ;) Vaknade vid åtta och låg och kikade tv en stund. Vid halv elva, efter frukost mm, gick jag ut till stallet och kikade hur långt Jacob hade hunnit. Gick in och bytte om och gick ut och pysslade med min häst. Klippte manen, oljade hovarna och stylade till henne innan träningen :) Träningen gick bra, förutom min jädra rygg som fortfarande gör nåt djävulskt ont när man rider lätt och stöter ner i sadeln :( plus att min häst var lite studsig idag.. Men idag höll hon sig på benen och fick till en bra sista runda på typ 130. Är ändå löjlig och byter nog fredagens 130 till 120 på torsdag istället. Känner att jag inte har riktigt kraft att sitta emot tillräckligt med min rygg för att jag ska vilja gå in i 130.. Så nu kommer jag alltså rida Cincin 100-110-110, Bambi 110-110-110 och Amber 120-120-120 :)

Efter träningen blev det käk från Sibylla innan jag och Lina åkte bort till Bengts hästsport. Köpte broddar och ridstrumpor :) Hittade även denna och funderar på om det kan vara nåt för Amber??
Var hemma vid sex, somnade på soffan en stund innan jag gick ut i stallet igen. Pysslade, putsade och höll Lina sällskap. Sedan var klockan plötsligt nästan nio, så vi fodrade hästarna och gick in :)
Här kommer lite bilder jag tagit under kvällen..
Tv-rummet i lägenheten
Jacob och Saras hus utanför
Här sover jag för tillfället..
De andra har varsitt eget rum :P
Hungriga hästar väntar på kvällshö
I stora gången var dom inte riktigt lika hungriga
Uppbindningsplatser, med solarie
Katten Lisa
Sadelkammaren
Min nyputsade sadel ;)
Ridbanan
Ridhuset
Skrittmaskinen
Lite hagar
Ett-åringarna på lösdriften
Sara och Jacobs lastbilar till vänster och Royne och Sofias till höger
Gårdagen var hyffsat lugn. Tog en lång lunch och chillade vid Petters pool :D
Hoppade Bambi och Cincin, gick superbra! Här väntar Bambi på att bli avspolad :)

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()

Share |

0 personer har kommenterat Ledig


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: