2012-08-27

Efterlängtad uppdate?

Måndag och ledig. Underbart! Sov ända till nio idag, rena lyxen ;) Nu ska ja strax ut och rida Amber en sväng innan jag beger mig till Lund och uträttar lite ärenden. Bland annat fixar ny telefon så det går att få tag på mig! :) I eftermiddag blir det kräftskivefix med Elina och ikväll kräftskiva alltså! 
 
Tävlingen i helgen har gått strålande och misstänker att ni är bra nyfikna ni som inte följt mig på facebook. Inledde torsdagen med en felfri 100cm med Cincin och en felfri 110cm med Bambi. I 110cm hade Cincin ett ner :) Amber var laddad till tusen, brunstig som jag vet inte vad, rabiat i lastbilen och betedde sig som en treårshingst typ.. Hon petade sista hindret i grunden i 120.. Väl hemma blev vi bjudna på grillat av Jacob och Sara, som dessutom hade besök av Gunnar Larsson, ordförande i svrf´s hoppkommitté :) Sen blev det läggdags då vi varit uppe sen klockan fem och mockat o flätat hästar..
 
Fredagen gick minst lika bra som torsdagen. Cincin ett ner i 110cm, Bambi felfri i 110cm avd b. Amber lyfte på benen över alla hinder idag och var dubbelnolla och femteplacerad i 120cm :) Då gör det plötsligt inte så mkt att man beter sig som man gör däremellan... Nästan i alla fall :) Fredagskvällen avslutades med pizza ihop med Sara och Jacob ;)
 
Lördag, tredje och sista tävlinsdagen. Var tanken från början i alla fall. Cincin var färdigtävlad, så hade bara Bambi och Amber med mig idag. Bambi debuterade avd a då det inte fanns nån avd b i 110, och gjorde detta med ett ner i omhoppningen. Helt klart godkänt :) När de tre första hästarna var klara åkte Sara, Lina och Linda hem för att byta till de tre sista som skulle gå på eftermiddagen. Jag och Jacob stannade kvar med Amber som skulle gå 120. Gick in och nollade, tog ledningen och behöll den klassen igenom :D Så jag och Amber tog alltså våran första seger i 120 cm, bed A0, och detta i ösregn..
 
Ösregnet gjorde även att Jacob och Sara valde att byta sina resterande starter till söndagen, så det blev alltså tävling även söndag.. ;) Inget oss emot då det var fint väder och vi fick lite tid över att kolla SM-finalerna. Stort grattis till Daniel Zetterman på Glory days som tog hem guldet för seniorerna! :) Söndagskvällen avslutade vi med thaimat och därefter kvällsputs och fix i stallet :))
 
 

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Share |

2 personer har kommenterat Efterlängtad uppdate?

  1. Ida Lövehed
    07:02:31 den 2012-08-28
    Fy fan vad du är grym!
    www http://Idalovehed.wordpress.com
  1. Ida lövehed
    11:06:32 den 2012-08-30
    Jag kräver att du ska uppdatera mer! Va fasiken är inne o glor varenda dag ;)
    www http://Idalovehed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: